Het kan voorkomen dat je iemand toegang wilt verschaffen tot je Adwords account, dan moet je je adwords delen. Dit kan voorkomen omdat je bijvoorbeeld een bureau een scan wilt laten maken, zodat je kan zien op welke punten er meer aandacht aan besteed kan worden. Dat kan mede deel uitmaken aan betere resultaten en wellicht de stap neemt om de campagne beheer uit te laten besteden door een andere partij die hier meer kennis en ervaring mee heeft.

Hoe kan ik mijn Adwords delen?

Account instellingen adwords delen

Voor Adwords accounthouders is het niet altijd even duidelijk welke stappen je moet nemen om iemand anders toegang te verlenen tot je Adwords account, welke voor- en nadelen dit met zich meebrengt en hoe dit precies in zijn werk gaat.
Hieronder hebben wij overzichtelijk de stappen verwoord die je door moet lopen om iemand uit te nodigen.

    • Log in in je Adwords account
    • Klik op het tabblad tandwiel icoontje, accountinstellingen
    • Klik op “toegang tot accounts”
    • De e-mail wordt verzonden naar de uitgenodigd
    • Akkoord geven in Adwords
    • Toegang beëindigen kan ook vanaf het tabblad “Mijn account”, toegang tot accounts

Voordelen
Het voornaamste voordeel om iemand toegang te verschaffen van je Adwords account is om een oordeel te krijgen van een onafhankelijke partij en dit kan tevens mogelijk nieuwe inzichten geven over de verbeterpunten. Uiteindelijk kan dit bijdragen voor het verbeteren van de resultaten.
Het toegang verlenen kan op de volgende niveau’s:

    • Beheerderstoegang
      Dit niveau kan elk deel van elk account en de bijbehorende Adwords campagnes inzien, aanpassen en beheren. Ze kunnen tevens anderen uitnodigen, hun toegang tot het account uitschakelen en het toegangsniveau van andere gebruikers aanpassen.
    • Standaardtoegang
      Gebruikers hebben omennabij dezelfde rechten als gebruikers met beheerderstoegang, met één belangrijk verschil: gebruikers met standaardtoegang kunnen niet anderen uitnodigen om de toegang tot het account mee te delen, de gebruikersniveau’s van andere gebruikers aan te passen en toegang van anderen gebruikers niet beëindigen.
    • Toegang niveau alleen-lezen
      Zoals de naam al zegt, kan je de “Campagnes” en “Mogelijkheden” in de modus alleen-lezen alleen lezen, rapporten inzien en uitvoeren vanaf het Rapportcentrum.
    • Alleen toegang via email
      Gebruikers kunnen wel accountrapporten en andere meldingen via e-mal ontvangen, maar kunnen zich niet aanmelden bij het account.

Voor iemand die je Adwords account gaat inzien, is het een voordeel van het aanmaken van een eigen log in. In “Change History” kan je precies zien welke aanpassingen er zijn gemaakt aan het account door een specifieke log in. Tevens worden onlangse rapporten bijgehouden, dus kan je altijd inzien welke rapporten er worden uitgedraaid.

Voor meer informatie en officiële documentatie over Adwords delen, zie ook deze pagina.