voordelen van het gebruik van sociale media voor een bedrijf

Social media + real-time marketing = reactvertising

Real-time marketing gecombineerd met sociale media als grootste traffic driver heet tegenwoordig reactvertising. Kijk de video hieronder om te zien hoe het werkt.

Alhoewel de video vooral grappig bedoeld is, is de sociale media aandacht die je krijgt als merk zijnde ontzettend groot als je als eerste origineel weet in te haken op een bepaalde actualiteit. Alhoewel merken tegenwoordig tot het extreme gaan om relevant te blijven, is het niet de bedoeling dat je de kwaliteit van je post opgeeft voor het enkele doel om snel te reageren.

Hoe werkt reactvertising?

Origineel zijn, kwaliteit blijven behouden en snel reageren dus, om zo de aandacht van de sociale media te trekken. Maar hoe doe je dat?

Het is de taak van een creatief marketingteam om de actualiteit te scannen, reacties te ontwerpen die geschikt zijn voor sociale media en de post te laten overeenkomen met de eigen bedrijfsvisie. Bovendien met het marketingteam de autonomie hebben om zelf beslissingen te kunnen nemen.

Voorbeelden

Een paar voorbeelden van actualiteiten waar je als marketingmedewerker op zou kunnen inhaken:

– Culturele trends: Deze maand is Movember! Wat kan dat betekenen voor je merk?

– Doe mee aan (ongebruikelijke) feestdagen: Je kan inhaken op de komende kerst en sinterklaasdagen, maar dat doet vrijwel ieder merk. Wat denk je van de Nederlandse nationale pannenkoekendag?

– Volg de trending hashtags op twitter om in te spelen op wat nu actueel is.

Succes!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Solve : *
10 + 18 =