twitter

Twitter gebruiken als marketing tool

Momenteel heeft Nederland meer dan drie miljoen actieve twitter gebruikers. Tijd om je twitter account een boost te geven en je bedrijf mee te laten profiteren van deze social marketing tool.

Zakelijk twitter account

Een twitter account aanmaken is zo gedaan, al zijn er wel een aantal dingen waar je rekening mee kan houden als je een zakelijk account aanmaakt. Kies ten eerste of je een account aan wil maken op naam van je bedrijf of op je eigen naam. Dat laatste is aan te raden als je als zelfstandige werkt en jouw naam en gezicht het bedrijf representeren. Is dat niet zo, kies er dan voor om alles op naam van het bedrijf te zetten. Kies vervolgens het logo van je bedrijf als foto. Heb je een bedrijf met actieve twitter gebruikers, dan kan je er ook voor kiezen om iedere medewerker zijn eigen twitter account te geven en namens het bedrijf tweets de wereld in te sturen. Dat maakt bijvoorbeeld KLM al een tijdje heel goed gebruik van.

Promotie van je bedrijf

Nadat je je twitter account hebt opgezet kan je beginnen met de promotie en het verkrijgen van volgens. Plaats twitter op je website en promoot het via je andere (sociale media) kanalen. Om volgers te verkrijgen kan je het beste meerdere keren per week een tweet versturen. Zelfs meerdere keren per dag is prima, zolang het niet constant dezelfde content is. Interessante of grappige tweets worden het vaaks gere-tweet, dus besteed aandacht aan je tweet om ervoor te zorgen dat hij re-tweet proof is.

Persoonlijk

Persoonlijk is het kernwoord van deze tijd. Laat zien dat er mensen achter het bedrijf zitten! Volgens vinden het fijn om de mens achter het bedrijf te leren kennen en identificeren zich beter met het bedrijf als je een persoonlijke benadering toepast. Twitter bijvoorbeeld over grappige dingen op het werk en beantwoord vragen op een informele toon.

Foto’s

Foto’s vallen beter op tussen de twitter-tijdlijn van je volgers en maken je account ook wat persoonlijker. Mensen vinden het leuk om door middel van sociale media een kijkje achter de schermen te krijgen.

Wees consequent

Als merk zijnde is het lastig om via sociale media je stem te laten horen. Tweet alleen met woorden die bij jouw merk passen en wees hierin consequent. Volgers zullen je beter herkennen en je merk blijven volgen als je via twitter een bepaalde persoonlijkheid opbouwt die past bij het merk.

Volg je ons ook al op twitter?