bedrijfsfilm laten maken

Waarvoor gebruik je een bedrijfsfilm

Vandaag wil ik het hebben over een specifieke vorm van marketing en promotie: Het (laten) maken van een bedrijfsfilm. Tegenwoordig zijn internet en tv de belangrijkste media om klanten te bereiken. Een goede bedrijfsfilm laat binnen korte tijd de belangrijkste punten van het bedrijf zien. Met aansprekende beelden is het de klant meteen duidelijk wat het bedrijf inhoudt en wordt deze gestimuleerd om een aankoop te doen of om op verder onderzoek uit te gaan.

Doel van een bedrijfsfilm

Een bedrijfsfilm kan gebruikt worden voor verschillende doeleinden. Je kan als doel hebben je klanten te informeren, instrueren, voor te lichten of als promotie van een product of dienst. Vaak worden bedrijfsfilmpjes op de website gezet, maar ze kunnen ook gebruikt worden bij beurzen, ingezet worden op sociale media, bij een presentatie, enzovoorts.

bedrijfsfilm

Voordelen van een bedrijfsfilm

Natuurlijk zijn er veel andere vormen van promotie zoals de website, folders en advertenties in kranten. Het grote voordeel van het maken van een bedrijfsfilm is dat dit veel beter opgenomen wordt door klanten dan een geschreven verhaal. Met beelden kan in een korte tijd veel duidelijk gemaakt worden. Daarnaast wordt het steeds makkelijker om (via de website en sociale media) de film te verspreiden. Een leuke of grappige film wordt snel gedeeld en bereikt zo een steeds groter publiek. Bedrijfsfilms versterken het imago en de identiteit van het bedrijf en zorgt voor een verbinding tussen (potentiële) klanten en het bedrijf.

Als de bedrijfsfilm op YouTube wordt geplaatst met de juiste keywords zorgt dit er ook nog eens voor dat je als bedrijf beter vindbaar bent via zowel YouTube als Google, wat meer bezoekers oplevert.

Verspreiden onder de doelgroep

Of de bedrijfsfilm veel beken wordt ligt vooral aan de inhoud van de film en de doelgroep. Uiteraard is het slim om een bedrijfsfilm te verspreiden via internet voor een product of dienst waarvan de doelgroep ook op internet zit. Verkoop je als bedrijf rollators, dan is een bedrijfsfilm verspreiden via sociale media wellicht een wat minder goed idee. Grappige bedrijfsfilms worden vaak automatisch gedeeld. Is dit niet het geval, of heb je als bedrijf nog niet zo’n grote invloed op deze media? Dan kan je ervoor kiezen de film op een andere manier bij de doelgroep onder de aandacht te brengen. Via video advertising op Google en Youtube is het mogelijk (tegen betaling) de video te tonen aan mensen die onder jouw doelgroep vallen.

Geïnteresseerd in het laten maken van een bedrijfsfilm of het promoten hiervan? Kijk dan hier voor meer informatie.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Solve : *
19 − 1 =